//// STRATEGICZNA GRA DAUNÓW \\\\
Basic Gameplay
Spoiler:
- Postaraj się zdobyć jak najwięcej terenów/tile'ów/punktów strategicznych lub jak to wolicie nazywać.
- Głównym celem gry jest zniszczenie państw 'Entente' (Anglia, Francja, Włochy, Portugalia, Rumunia, Grecja) lub państw 'Sił Centralnych' (Niemcy, Austria, Skandynawia, Turcja, Hiszpania). Neutralna Rosja będzie utrzymywała początkowo neutralne stosunki z resztą krajów
Frakcje
Spoiler:
Państwa Entente [Żelazny Sojusz]
- Anglia
- Francja
- Rumunia
- Grecja
- Włochy
- Portugalia
Siły Centralne
- Niemcy (2x więcej punktów na starcie)
- Austria
- Turcja
- Skandynawia
- Hiszpania
Państwa Neutralne
- Rosja
Podstawowe Reguły Gry
Spoiler:
Każdy gracz kontroluje jedną frakcję.
- Punkty z regionów otrzymuje się co każdą turę (punkty są napisane na danym regionie, jako numer).
- Punkty przeznacza się na kupowanie nowych jednostek.
- Swoje ruchy/turę zamieszcza się w poście w głównym wątku z grą (przykładowa tura będzie zamieszczona niżej)
- Jednostki mają swoje własne ''staty'', czyli ich koszt, liczba pól przez które się poruszają i damage. To wszystko niżej.
Jednostki i Dodatkowe Informacje
Spoiler:
- Jednostki można rekrutować na każdym polu na mapie. Doda to trochę smaczku strategicznego, iż można będzie szybko wzmacniać linie obrony.
- Gdy w ''Turze I'' rekrutujesz 1 jednostkę piechoty i stawiasz ją w dowolno wybranym polu, nie możesz jej ruszyć. Możliwość ruszenia jednostki pojawia się dopiero w następnej turze.
Spoiler:
Format: [NAZWA JEDNOSTKI] [CENA] [ILOŚĆ RUCHÓW NA TURĘ] [DAMAGE]
Jednostki Podstawowe - (Dostępne od Tury 1)
Lekka Piechota - 2, 1, 2
Ciężka Piechota - 3, 1, 3
Lekka Jazda - 3, 2, 2
Ciężka Jazda - 4, 2, 3
Jednostki Zaawansowane - (Dostępne od Tury 20)
Artyleria - 6, 1, 5 (Stawiając ją na polu 'X' można atakować o jedno pole do przodu i niszczyć czołgi, piechotę i jazdę wroga)
Piechota z CKM-em - 4, 1, 4 (Działa tak samo jak Lekka i Ciężka piechota, jednak zadaje większy damage)
Czołg - 15, 2, 4 (Coś w stylu jazdy, jednakże o wiele droższe i o wiele efektywniejsze)
Bunkr - 45, 0, 0, (Chroni od Nalotów Bombowych Wroga)
Specjalne Czynności
Nalot Bombowy - Koszt wynosi 45 Punktów, można użyć na każdym polu wroga, zaraz obok pola które kontrolujesz. Niszczy wszystkie jednostki przeciwnika tam stacjonujące.
Okopy - Koszt wynosi 8. Jednostka nie porusza się. Postawiona w danym rejonie okupowanym przez gracza zapobiega szarży jazdy jak i poruszania się czołgów po rejonie.
Wojna i Bitwy
Spoiler:
- W pełni nadzorowane przez GM'a (czyli Ravo i Wolfenman), wykonywane w stu procentach fair za pomocą internetowej kostki do rzucania.
- Wojsko/oddział/jednostka etc. która broni się przed atakiem wroga zawsze rzuca kostką pierwsza.
- Rejony/tile/regiony/punkty strategiczne etc. nie należące do żadnej z czterech frakcji są tak zwanymi ''rebel states''. Jeśli rejon warty jest 1 punkt to ma 3 Ciężkiej Piechoty, czyli tyle ile punktów tyle x3 jest piechoty np. rebel state który ma 3 punkty ma 9 ciężkiej piechoty.
- Jeśli zaatakujesz rejon który należy do jednej z czterech frakcji, i nie ma tam garnizonu, automatycznie go okupujesz. Bez walki. Dlatego panowie, brońcie swoich rejonów!
- Jazda to jedyna jednostka która może wykonać szarżę w stronę przeciwnika. Wystarczy dopisać zamiast ''Atakuj'' to ''Szarżuj''. Jednostki te zaatakują przeciwnika pierwsze, wykluczając regułę ''broniący się przeciwnik rzuca kostką pierwszy''.
- Nalot Bombowy nie może być użyty do ziszczenia rekrutowanych jednostek wroga lub zniszczenia jego stolicy, jednak można bombardować Stolice Rebelii ale żeby podbić taką stolice to trzeba najpierw podbić rejony w reszcie tego Kraju.
Nalot Bombowy może być użyty tylko raz na 2 rundy.
- Game-Master (czyli Ravo i Wolfenman) będzie edytował twojego posta i opisywał jak i dlaczego zginęły twoje jednostki i jednostki przeciwnika, po tym jak rzuci kostką itd. Więcej o tym gdy już zaczniemy grać.
Przykład Tury
Spoiler:
Nazwa Frakcja:
Dochód/b] (Ile zdobywasz punktów na turę)
[b]Punkty: (Ile aktualnie posiadasz punktów)
Rekrutacja: (Ile i jakie jednostki rekrutujesz)
Ruchy Jednostek:
Rozstawienie wszystkich Jednostek: (Gdzie znajdują się wszystkie twoje jednostki na końcu tury)
Wydatki: (Ile pieniędzy wydałeś tej tury)
Pozostałe Punkty: (Ile pieniędzy zostało Ci na końcu tury. Ta liczba zostanie dodana do dochodu w następnej turze)
COPYRIGHT RAVO, BO ZROBIŁ ZASADY!11!1!!1!!!
Offline